A hónap alkotóját arra kértük, hogy mutasson be néhány, a számára fontos vagy az utóbbi időben a figyelmét felkeltő fotográfust, illetve sorozatot, akik/amik nagy hatással voltak rá.
Mierle Laderman Ukeles, Melanie Bonajo és Carmen Winant. Ők jutottak elsőként eszembe, amikor ezen a poszton gondolkoztam. Mivel munkájuk éveken at tartó, egymástól el nem különíthető projektekből all, ezért képek helyett egy-egy előadást mutatok be tőlük.
Mierle Laderman Ukeles a feminizmus második hullámának egy igen jelentős figurája, akinek munkája a otthoni, anyai gondoskodástól az intézményes gondoskodáson (care) át a sokszor láthatatlan, az intézményekről/közterekről gondoskodó, karbantartó munkásokra, és az ő nélkülözhetetlen munkájukra hívja fel a figyelmet.
Melanie Bonajo holland digitális ökofeminista, aki, habár fotózással kezdte a munkáját, az utóbbi pár évben inkább perfromanszokkal, installációkkal, videókkal jelenik meg. Munkájában a tradicionális nemi szerepeket, illetve a természet és a technológia közötti határvonalat kutatja, s egyben kérdőjelezi meg.
Carmen Winant amerikai író, művész, a nők reprezentacióját kutatja és mutatja be különböző módokon. A My Birth című munkája egy kétezer fotóból álló könyv, ami a szülést mutatja be – saját képekkel, talált fotókkal, kollázsokkal –, rámutatva a szülés közben tapasztalt élmények különbségeire.
Borítókép: Melanie Bonajo: Furniture Bondage, 2007–2009 (Özlem), Ultrachrome print, canson, bubond, museumglass, framed, 120,8 x 151,8 cm © akinci.nl
Nézd meg Klenyánszki Csilla, 2020. november hónap alkotójának többi posztját is!