Robitz Anikó: Vizuális napló

A hónap alkotóját arról kérdeztük, hogy az utóbbi időben merre járt, mivel foglalkozott, min dolgozott. Robitz Anikó korábbi és készülő munkáiról, az idei Photo Londonról és egy kiállításról mesél.

Két önálló kiállításra készülök, most ezeknek a képein dolgozom. Tavaly év végén elkezdtem újra filmre fényképezni, mindkét kiállításomon analóg fotókkal szerepelek majd. Először augusztusban a The Space Budapestnél, ami egy új galéria, és mostantól Magyarországon ők képviselik a munkáimat. Szeptemberben pedig az Artphoto Galériában Lehetséges világok címmel nyílik majd meg a másik kiállítás. Az új képeket az év első felében Ecuadorban és a Galápagos-szigeteken készítettem. Az épített környezetből vett motívumokon kívül a természet is megjelenik majd a fotókon.

Miután hazajöttünk, elkezdtem chemigramokkal és fotogramokkal kísérletezni. Szeretném majd ezeket is beilleszteni a kiállításra a többi fotográfia közé.

Mivel magam hívom elő a filmeket és nagyítom a képeimet, újra kellett építenem a fotólaboromat. Évekig nem foglalkoztam ezzel, a műtermem is máshol van már, így mindent újra ki kellett alakítani és beszerezni. Szeretek a sötétkamrában dolgozni. Teljes figyelemmel kell jelen lenni és meg kell küzdeni minden képért. De aztán a kezedben a kész műalkotás és annak azért van ereje. Valóságos és kézzelfogható. Ahogy a kudarc és a sikerélmény is.

Robitz Anikó: Besztercebánya, 2007 © Robitz Anikó
Robitz Anikó: Bauhaus, Berlin, no. 1., 2011 © Robitz Anikó
Robitz Anikó: Bauhaus, Berlin, no. 2., 2011 © Robitz Anikó
Robitz Anikó: Porto, 2016 © Robitz Anikó
Robitz Anikó: Bauhaus, Porto, no. 2., 2016 © Robitz Anikó
Robitz Anikó: Velence, 2017 © Robitz Anikó

A korábbi munkáimat a Photo Londonon mutattunk be idén májusban a Photon Gallery Vienna standján.

© Robitz Anikó

A vásárokon, azon túl, hogy egy művész számára fontos a jelenlét, szeretem megfigyelni a trendeket. Analóg, digitális, absztrakt, konceptuális, milyen papírra készülnek a képek, hogyan keretezik őket, ez mind érdekes. Érdemes ismerni a trendeket, de követni nem feltétlenül szükséges őket. A művész el tudja helyezni magát bennük vagy kívülük. Én nem bánom, ha kilógok a sorból.

És ha már Londonban voltam, akkor a Gagosian Britannia street-i galériájában megnéztem Damien Hirst Natural History című kiállítását.

Képekről már ismertem néhányat ezek közül a formaldehidben konzervált csillió dolláros tetemek közül, de a valóságban egészen más a hatásuk. A konzerválási eljárástól kiszürkült dögök és belső szerveik teljesen naturalisztikusak.

Egy fiatal ázsiai pár egymást fotózta valamely állat belső szerveivel telerakott tárló előtt, úgy pózolva májjal, szívvel, belekkel, ahogyan utazáskor a nevezetességek előtt szokás. De végül is, ezek is azok.

© Robitz Anikó

Nézd meg Robitz Anikó, 2022. június hónap alkotójának többi bejegyzését is!

Leave A Comment

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.